A férjem nemrég kapott egy céges autót, aminek nagyon örülünk, mert a munkájából adódóan nagyon sokat kell utaznia, és így nem a saját családi autónk amortizálódik le a sok használat miatt. Szigeteléssel foglalkozik és rendszeresen kell személyesen kijárkálnia lakásokba, épületekbe, úgyhogy rendesen ki fogja használni a céges autót, aminek szerencsére állja a cége az üzemanyag-költségeit. Plusz a többi, autóval kapcsolatos kiadások sem az ő dolga, valamiint a szervizelés és a karbantartást is a flottakezelő cég intézi, akivel szerződést kötöttek. A Flottauto Lízing Kft. nagyon nagy terhet vesz le a férjem cégének a válláról, ugyanis ennyi autóra odafigyelni és karbantartani hatalmas energiát és sok időt, pénzt igényel. Sokkal több profitot tudnak termelni, hogyha ezeket a költségeket megspórolják a flottakezelő cég segítségével.
A Flottauto Lízing alaposan felmérte a cégünk igényeit a főnökünk elmondása alapján, így ki tudta választani a hozzánk leginkább passzoló autókat, amik teljesen ki tudják szolgálni az igényeinket. Tartós bérlet kereteink belül vesszük igénybe az autókat. Sokat gondolkoztunk a lízing és a tartós bérlet előnyein és hátrányain, míg végül arra jutottunk, hogy a tartós bérlet jövedelmezőbb lehet a cégünk számára hosszabb távon. A lízingelés keretein belül az autó először nem lesz tulajdonjogilag a miénk, hanem csak számviteli értelemben. Viszont addig is használhatjuk az autókat, aztán amikor az utolsó részletet is kifizettük, ténylegesen a miénk lesz. A lízing összességében olcsóbb, viszont a tartós bérlet esetében havonta kevesebbek kell fizetni. A honlapon egy nagyon hasznos összefoglalót találunk a lízinggel kapcsolatban: http://www.flottakezeles.hu/blog/a-nyilt-vegu-penzugyi-lizing-kockazata.html. Több fajtája is van: az operatív lízing, ami a tartós bérlet (ezt vesszük igénybe mi), a zárt végű pénzügyi lízing és a nyílt végű pénzügyi lízing. A legtöbb flottakezelő cég a nyílt végű pénzügyi lízinget ajánlja fel először az ügyfeleknek, és aki nem ért hozzá annyira, egyből el is fogadja, mert első hallásra kifogástalannak tűnik. Ez valóban lehet egy jól működő szolgáltatás, csak a kockázataira általában senki nem hívja fel az ügyfél figyelmét, és ezekkel pedig jobb tisztában lenni.
A tartós bérlet esetében az autó tulajdonjoga a szerződés lejárta után is a lízingbeadóé marad. (Ezen belül is van kéz lehetőség: a hosszú és a rövid lejáratú szerződés.) A zárt végű pénzügyi lízingnél az autó végül a lízingbevevő tulajdona lesz, ezt már a szerződésben meghatározzák. A nyílt végű pénzügyi lízing esetében pedig nincs előre meghatározva, hogy kié lesz az autó tulajdonjoga, a vevőnek elővásárlói és vevőkijelölési joga lesz. Természetesen ennek is vannak előnyei, mint például: a nyílt végű lízing szolgáltatásnak minősül, így az áfát le lehet vonni a havidíjból. (A zárt végű lízing termékbeszerzésnek minősül.) A lehetőség megvan arra, hogy az autó a szerződés végén a lízingbevevőhöz kerüljön, a tartós bérlet esetében nincs ilyesmi. A szerződés végén akár a piaci ár töredékéért megkapjuk az autót. A szerződés végén három lehetőségünk van: a lízingbeadó tulajdonában hagyjuk az autót, vagy megvesszük az autót egy kisebb összegért, mint a piaci érték, vagy pedig kijelölünk egy harmadik felet vevőnek. Ezzel viszont az a probléma, hogy elméletileg terméket, árut és szolgáltatást csak piaci áron lehet értékesíteni. A jogszabályok szerint ez nem törvénytelen, csak az a kérdés, hogy a NAV is így fogja-e látni. Ezeket a kockázatokat mindenkinek magának kell mérlegelnie. Ha többet szeretnél megtudni a nyílt végű pénzügyi lízing kockázatairól, látogass el erre az oldalra: http://www.flottakezeles.hu/blog/a-nyilt-vegu-penzugyi-lizing-kockazata.html.